معرفی کتاب

آخرین نماز در حلب

خاطرات شهید مدافع حرم عباس دانشگر به روایت پدر

عباس متولد اردیبهشت ماه سال ۱۳۷۲ از شهرستان سمنان است. حضور او در پایگاه بسیج باعث شد که رفتار و گفتارش با اخلاق اسلامی آراسته شود. او رابطه ای صمیمی و عاطفی با دوستانش پیدا می کرد. در سال ۱۳۹۰ کنکور سراسری شرکت کرد و با رتبه عالی در دانشگاه سمنان و در رشته مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) قبول شد؛ اما به دلیل دوراندیشی و البته علاقه ای که به سپاه پاسداران داشت، در آزمون دانشگاه امام حسین علیه السلام هم شرکت کرد و قبول شد.

دوم اردیبهشت سال ۱۳۹۵ به جبهه مقاومت در سوريه پیوست و سرانجام در بیستم خرداد در روستای هویز، حومه جنوبی شهر حلب سوریه با اصابت یک موشک آمریکایی به شهادت رسید. کتاب «آخرین نماز در حلب» از تولیدات نشر شهید کاظمی است که به زندگی شهید عباس دانشگر می پردازد. مؤمن دانشگر، پدر این شهید مدافع حرم نویسنده کتاب زندگی فرزندش است.

در این کتاب می خوانید:

خیالت جمع

دو ماهی می شد که عباس به دانشگاه امام حسین علیه السلام رفته بود. با خودم گفتم: عباس تا زمانی که در سمنان بود، نمازهایش را اول وقت می خواند. برای اینکه مطمئن بشوم نمازش را اول وقت می خواند، یک پیامک برای او فرستادم و نوشتم: «اذان و اقامه در نماز مستحب است! راستی میدانی در هر شبانه روز چند بار کلمه حی (بشتاب) را تکرار می کنیم؟» عباس در جواب نوشت: «شصت بار! من منظورت رو فهمیدم؛ خیالت جمع باشه».

اذان به وقت حلب

بعد از دو هفته از شهادتش، ساکش به دستمان رسید. وسایل داخل ساک را یک به یک دیدم و ساک را کنار اتاق گذاشتم. در نیمه های شب ناگاه صدای اذان را شنیدم و از خواب پریدم. ساعت را نگاه کردم. دیدم نیم ساعت به اذان شرعی مانده؛ هیجان تمام وجودم را گرفته بود. دویدم در حیاط خانه که ببینم صدای اذان از مناره مسجد است یا نه؟ متوجه شدم صدای اذان از داخل خانه است. وقتی خوب دقيق شدم، دیدم اذان از ساک کنار اتاق است. سراسیمه به سمتش رفتم و گوشی تلفن عباس در ساک بود. گرفتم، نگاهم به آن خیره شد. روی صفحه نوشته بود: «اذان به وقت حلب».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا