معرفی کتاب

آشنائی با بانوی شاعر و نویسنده تلاشگر تربت جامی

آشنائی با بانوی شاعر و نویسنده تلاشگر تربت جامی

خانم فاطمه (ناهید) مولوی

تصویر خانم فاطمه مولوی

سرکار خانم فاطمه (ناهید) مولوی، شاعر ، ادیب و نویسنده تلاشگری است از شهرستان تربت‌جام در استان خراسان رضوی، شهری که به شهر شعر و عرفان مشهور است . ایشان که از مشترکین و مخاطبان سالیان طولانی موسسه «یاران امین» می‌باشند متولد 25 دیماه 1333بوده و از دوران کودکی با تربیت پدر عزیزشان که اهل ادبیات و شعر بودند، در دامان این خانواده تربیت یافتند.

برای معرفی ایشان مقدمه کتاب‌های تألیف شده و انتشار یافته این شاعر و ادیب مؤمن را زینت‌بخش معرفی آثارشان که برای موسسه «یاران امین » ارسال نموده‌اند، می نمائیم تا با ایشان و کتاب‌های منتشر یافته از سوی این بانوی فداکار و پرتلاش بیشتر آشنا شوید:

«حمد و سپاس خداوندی را که شیوه‌ی نگارش به من آموخت این‌جانب فاطمه (ناهید) مولوی کارگزین بازنشسته‌ی کادر اداری، دانشگاه علوم پزشکی ، در 25 دیماه 1333 در تربت‌جام شهر شعر و عرفان به دنیا آمده‌ام پدرم کارمند و مادرم خانه‌دار بودند به خاطر دارم که در دوران قبل از دبستان اشعار مختلفی از شاعران نامی از جمله سعدی، حافظ، مولانا و فردوسی و… را پدرم برایم می‌خواندند ، که من همه را با دقت گوش می‌کردم. و گاهی هم که داستان‌های کوتاهی را که از حفظ کرده بودند برایم تعریف می‌کردند از کلاس سوم ابتدایی به بعد خودم با کمک پدر و مادرم کتاب‌های داستان و روزنامه‌ها و مجلات را می‌خواندم.

در دوران دبیرستان هم تحت تأثیر دبیران محترم و دلسوز تمام کتاب‌های کتابخانه‌ی دبیرستان را که بیشتر از صادق هدایت و تولستوی و داستایوسکی و ماکسیم گورکی و ویکتور هوگو و غیره بود را بسیار مطالعه می‌کردم و در حقیقت از آن تاریخ به بعد علاقه‌ی مفرطی به مطالعه‌ی رمان و کتاب‌های تاریخی پیدا کردم ، همیشه در نوجوانی و جوانی و چه بعد که ازدواج کردم خودم را موظف می‌کردم که صبح‌ها بعد از نماز نخوابم و به کارهایم برسم.

مخصوصاً اوقات فراغتم را یا یا ورزش و یا با مطالعه و نوشتن داستان و شعر و یا انجام کارهای هنری ، از جمله بافندگی با دو میل و یک میل و گل‌دوزی با دست و چرخ و خیاطی و تکه‌دوزی و گل‌سازی و قالی‌بافی و نقاشی و شیرینی‌پزی و مطالعه‌ی کتب مختلف و نوشتن سپری کنم، اگر حتی برای دقیقه ایی  بی‌کار می‌نشستم خودم را مورد بازخواست قرار می‌دادم ، این شیوه‌ی تربیتی را بعدها خودم در مورد فرزندانم به کار بستم که مطالعه زیاد داشته باشند.

سعی می‌کردم همیشه در موقع خواب و یا در حین انجام امور خانه قلم و دفتر کنارم باشد تا هر چه که به ذهنم می‌رسد سریع یادداشت کنم که یادم نرود ، کتاب‌هایی نوشته‌ام که بعضی چاپ‌شده‌اند و بعضی هم آماده‌ی چاپ هستند .

  1. کتاب خوشه‌های مهتاب مجموعه‌ی شعر و دل نوشته (چاپ شده)

  2. کتاب نغمه‌های شورانگیز مجموعه شعر و دل نوشته (چاپ شده)

  3. کتاب رؤیاهای نیلوفرانه‌ی اندیشه‌ی افکارم مجموعه داستان‌های کوتاه (چاپ شده)

  4. کتاب داستانی پشت دیوارهای بلند تنهایی (چاپ شده)

  5. کتاب مردی به رنگ آسمان ، نامه‌هایی به امام زمان زیر چاپ

  6. کتابی به نام آسمانی‌ترین واژه‌های عشق به نام هشت شعر (چاپ شده)

  7. کتاب آوای ستارگان در ترنم باران زیر چاپ

  8. کتاب دانه‌های تسبیح افکارم (الوان) مجموعه داستان‌های کوتاه (چاپ شده)

  9. کتاب عاشقانه‌ها و عارفانه‌ها مجموعه شعر و دل نوشته (چاپ شده)

 

فاطمه مولوی خوشه های مهتاب
کتاب های پشت دیوار بلند تنهایی و خوشه های مهتاب آثار خانم فاطمه مولوی

و در حال حاضر مشغول نوشتن شعرهای سپید کوتاه هستم که تاکنون سیصد شعر سپید کوتاه نوشته ام .

در پایان توصیه ایی که به خانواده‌ها دارم اینکه در تربیت فرزندان خود لحظه ایی غفلت نکنند و از همان زمانی که خواندن و نوشتن می‌آموزند آن‌ها را به کتاب و کتاب‌خوانی علاقه‌مند نمایند.»

*    *     *

آری! و این کمترین قدردانی ما می‌باشد از این بانوی مرزنشین کشور که در شعر و ادبیات و داستان‌نویسی و کارهای هنری تلاشی ستودنی داشته‌اند . بدان امید که قدر و منزلت این‌گونه افرادی که در گوشه گوشه مناطق مرزی میهن اسلامی‌مان کم هم نمی‌باشند را، بدانیم.  دست حق یارشان باد!

موسسه یاران امین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا