مناسبتی

آغاز ولایت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارک

به یاد آقای عزیزمان

آقاجان! به رسم کودکی ام چند صلوات بفرستم تاتو را که گمشده ام هستی پیدا کنم؟ عاشقانه ای هستی که هرگز از دلم محو نمی شوی؛ و من به عشق ظهورت هر صبح به آفتاب سلام مي کنم. با دست های خالی تمام جمعه ولحظه های انتظار را با دلتنگی و شوق نفس می کشم. غوغای عشقت دلم را میدان جنگ کرده. من طومار طولانی انتظارم! من آمین گوی دعای فاطمه ام تا نرگسی شود تمام ثانیه های بی تابی ام. خدا نکند که دوستت دارم هایم مسموم به حس درک نکردن و نفهمیدن باشد که در آن صورت من شرمنده خواهم بود و وای به حال دل پریشان من. کاش نشانی ات را گم نکنم و انتظار آمدنت را در کوچه های دل فریب دنیا جا نگذارم چون با تو بودن زهمه دست کشیدن دارد.

عشق به تو حس خوشایندی است که دوستش دارم. وجدانم را بیدار نگه می دارد تا برق چشم هایم مرا رسوای عالم کند که بی تو حتی خواب نمی برد مرا. بیایید اجتماع کنیم. به آسمان خدا دل ببندیم. به خدا که خورشید را بیدار می کند، التماس کنیم. ناله کنیم. دعا کنیم. ناامید نشویم تا غيبت حضرت به لطف خدا تمام شود؛ که بهترین مردم هر زمان کسانی هستند که منتظر ظهور حجت هستند. باید مراقب دست هایمان باشیم و با رنگین کمان دنیا دوستی نکنیم. دستبندی از طلا به علایق دنیوی بزنیم. توبه نامه مان را بنویسیم و مهیای بیعت با آقا شویم تا سربندی از نوکری ایشان را صاحب شویم. دلتنگی و احساسمان را با ساده ترین کلمات برای خدا بگوییم؛ که گاهی وقت ها آراستگی و زیبایی چشم ها به گریه کردن است. همه جا و حتی در شکاف صحنه ها زینت کلاممان «اللهم عجل لولیک الفرج» باشد. مگر نه اینکه اراده خداوند براین است که ما با اقدام آگاهانه خود، مقدمات فرج را فراهم کنیم. ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم؛ ۱

خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی دهد، مگر آن که آنان آن چه را که در خودتان است تغییر دهند.

باشد که از زیر بار مسئولیت های انتظار شانه خالی نکنیم و در سال قمری جدید منتظرتر و عاشق تر از سال گذشته باشیم تا مهردلدادگی برسینه مان حک شود.

امام جواد علیه السلام فرمود:

مهدی ما امام هدایتگری است که باید در دوران غیبت، انتظار او را کشید و در زمان ظهور از او اطاعت نمود.۲

پی نوشت ها:

۱. رعد، ۱۱ .

کمال الدین، ج ۲، ص ۳۷۷.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا