تغذیه

بهترین روغن خوراکی

روغن‌های خوراکی مختلفی وجود ندارد. اما باید در خوردن آن‌ها و مصرفشان دقت کنید؛ تا بعدها در آینده دچار انواع بیماری‌ها نشوید. برخی روغن‌ها مثل جامدها و روغن‌های سرخ‌کردنی بسیار مضر هستند و سلامتی شما را در طولانی مدت به خطر می‌اندازند. البته که در مصرف روغن‌های مفید هم باید دقت کنید.

روغن کنجد

دانه‌های کنجد سطح آنتی‌ اکسیدان‌های خون از جمله ویتامین E و آنزیم‌هایی مانند گلوتاتیون پراکسیداز را افزایش می‌دهند که از بدن در برابر آسیب‌های اکسیداتیو برخی بیماری‌های مزمن محافظت می‌کنند. پیشنهاد می‌شود برای سرخ‌کردنی حتماً از این روغن استفاده کنید چرا که ضررات کم‌تری نسبت به روغن‌های دیگر دارد.

روغن حیوانی

کره حیوانی یک منبع غنی از اسید بوتیریک است که یک اسید چرب زنجیره کوتاه می باشد.

روغن حیوانی - امین یاوران

این اسید به یک پاسخ ایمنی متصل می شود که می تواند به کاهش التهاب و بهبود سیستم گوارشی کمک کند.روغن حیوانی نیز به تحریک ترشح اسید معده کمک می کند که به نوبه خود به هضم مناسب غذا کمک هم می کند.

روغن زیتون

روغن زیتون را در غذاهای مختلف می‌توانید مصرف کنید. البته در نظر داشته باشید؛ این روغن برای سرخ‌کردنی مناسب نیست. از بیماری‌های قلبی، سرطان و… جلوگیری می‌کند.

روغن زیتون - امین یاوران

روغن بسیار عالی است که خاصیت آنتی‌اکسیدان هم دارد. البته مراقب باشید که روغن زیتون عالی و درجه یک تهیه کنید. روغن زیتون فرابکر یکی از بهترین روغن زیتون‌ها به حساب می‌آید.

روغن گردو

روغن گردو انتخاب بسیار مناسبی است؛ اما دقت کنید برای غذا و سرخ‌کردنی نیست. برای سالادها می‌توانید از این روغن استفاده کنید.

روغن گردو - امین یاوران

این روغن سرشار از اُمگا3 است. کلسترول هم تا حدی میزان می‌کند؛ البته چربی بالایی دارد در خوردن آن زیاده‌روی نکنید.

روغن نارگیل خوراکی

روغن نارگیل با حمایت از سلامت نورون های مغز شما حافظه را بهبود می بخشد. به نورون ها انرژی می دهد تا بتوانند کار کنند.

روغن نارگیل - امین یاوران

روغن نارگیل همچنین با کاهش التهاب و استرس اکسیداتیو به محافظت از نورون ها کمک می کند. البته از این روغن برای سلامت پوست و مو هم استفاده می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا