تغذیه

تنقلات دانش آموزان

تغذیه مفید را جایگزین تغذیۀ مضر کنید

این روزها، روزهای مدرسه است. بچه‌ها بهتر است به جای پفک، چیپس و… دنبال تنقلات مفید باشند. تنقلاتی که سلامتی آن‌ها را به خطر نمی‌اندازند؛ بلکه موجب تامین انرژی برای جنب و جوش های کودکی، تقویت حافظه و… می‌شوند.

نخود چی کشمش

نخودچی و کشمش به واسطه وجود نخودچی(بدون نمک)، سرشار از فیبر و مقادیر بالایی از پروتئین است. این دو ماده مغذی، شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارند و گرسنگی را کنترل می‌کنند. این مواد مغذی در نخود، آن را برای کاهش و تثبیت وزن، ایده‌آل می‌کند.

مویز

مویز حاوی طیف وسیعی از ویتامین‌های گروه B است. یکی از عملکردهای ویتامین B در بدن، تبدیل غذا به انرژی است. بنابراین یکی دیگر از فواید مصرف مویز برای سلامتی دریافت مقادیر زیادی ویتامین‌های گروه B و تامین انرژی مورد نیاز بدن است.

قیسی

قیسی یا برگه زرد آلو منبعی غنی از پکتین و سلولز است که از این رو می‌تواند به عنوان یک ملین طبیعی عمل کرده و به درمان یبوست کمک کند. مصرف قیسی یک گزینه مناسب برای تقویت و بهبود عملکرد دستگاه گوارش است‌‌. همچنین فیبر موجود در قیسی برای بهبود فرآیند گوارش در بدن مفید بوده و موجب درمان یبوست می‌شود. در نتیجه از جمله خواص قیسی می‌توان به تاثیر آن در درمان یبوست اشاره کرد.

آلوی خشک

اين خاصيت آلو خشک از فيبرهاي موجود در آن ناشي مي شود. آلو خشک داراي فيبر زيادي است: در 100 گرم آلو خشک 7 گرم يا به اندازه بلغور جو دو سر فيبر وجود دارد. در تغذيه وجود فيبر براي از بين بردن اشتها ضروري است.

میوۀ خشک‌ شده

فرآیند خشک کردن میوه‌ها باعث می‌شود تراکم مواد غذایی در آن‌ها بیشتر از میوه‌های تازه باشد. برای مثال، اگر میوه‌ای دارای عناصر آهن یا پتاسیم باشد و شما میوه خشک شده‌ی آن را بخورید، مقدار بیشتری از این مواد مغذی را دریافت خواهید کرد. بنابراین، خوردن میوه خشک می‌تواند مواد مغذی مورد نیاز بدن را به مقدار زیاد تأمین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا