تغذیه

خواص انواع گوشت

اگر می‌خواهید با خاصیت انواع گوشت‌هایی که داریم مصرف می‌کنیم آشنا شوید؛ حتماً متن را زیر را بخوانید. وقتی با خاصیت آن‌ها آشنا باشیم دیگر در وقت بیماری می‌دانیم از چه گوشتی استفاده کنیم.

مرغ
گوشت مرغ به دلیل داشتن ترکیباتی از ویتامین آ که شامل رتینول، آلفا و بتاکاروتن و لیکوپن می باشد برای سلامت بینایی بسیار موثر است. به نسبت گوشت های قرمز که دارای چربی اشباع و کلسترول بالا می باشند ، گوشت ماهی و مرغ دارای چربی و کلسترول کمتری است. برای همین امر توصیه شده است که در رژیم غذایی خود از مرغ و ماهی استفاده کنید.

ماهی
گوشت ماهی حاوی مقادیر بسیار زیادی از ویتامین، کلسیم و امگا 3 می باشد که برای بدن بسیار ضروری و مفید می باشد.  باعث کاهش فشار خون، به خاطر پروتئینی که دارد خستگی را از بین می‌برد، باعث بهبود بخشیدن عملکرد دستگاه گوارش و… می‌شود.

گوشت شتر
شتر منبعی غنی از شیر و گوشت است. گوشت شتر خواص و فواید فراونی دارد. گوشت شتر سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی از جمله آهن، روی، مس، کلسیم، پتاسیم، آهن و منیزیم، ایمونوگلوبولین‌ها و پدوتئین‌ها است. گوشت شتر دارای چربی کمتری از گوشت‌های عادی است.

گوشت بره
گوشت بره ی گوسفندی، مربوط به گوسفند یک ساله است که کیفیتی بسیار مطلوب تر از بقیه ی گوشت های گوسفندی دارد. گوشت بره گوسفند، نرم تر و دارای لطافت بیش تر و رنگ روشن تری می باشد .عناصر کمیابی مانند مس، منگنز و سلینم در گوشت های بره گوسفندی یافت می شود.

بوقلمون
گوشت بوقلمون تیره معمولاً حاوی ویتامین و مواد معدنی بیشتری نسبت به بوقلمون سفید است، اما چربی و کالری بیشتری دارد. بوقلمون زمانی که دمای داخلی آن به 165 درجه فارنهایت برسد، پخته می شود.
بوقلمون های علفزارها به طور معمول دارای محتوای امگا 3 بالاتری نسبت به بوقلمون پرورش یافته در دامداری های صنعتی هستند. کندن پوست بوقلمون نیز مقدار زیادی از محتویات چربی را حذف می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا