تغذیه

رفع بوی بد بدن

شاید خیلی‌ها از بوی بد بدن رنج ببرند، بوی بد باعث منزوی شدن فرد از اجتماع خواهد شد. استفاده زیاد از ادویه‌های تند، عدم رعایت بهداشت و… بوی بد را تشدید می‌کنند. اگر می‌خواهید از بوی بد رهایی پیدا کنید، این مطالب را مطالعه کنید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای لطافت موها و بوی بد بدن موثر است. این روغن خاصیت ضدعفونی کننده دارد که برای باز  کردن و تمیز کردن پوست خیلی نقش مهمی دارد. می‌توانید روغن آن را بخرید و به صورت موضعی به بدن بزنید.

روغن نعنا

نعنا گیاه خوش عطر پر خاصیت را زیاد استفاده کنید. این سبزی معطر را می‌توانید دم کنید و میل کنید. نعنا ضد تعریق است. بوی بد هم از بین می‌برد. به شکل روغن می‌توانید آن را زیر بغل بزنید تا از بوی بد جلوگیری شود.

شنبلیله

دانه‌های این گیاه به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کنند. سموم بدن را از بین می‌برند. از عفونت‌هایی که باعث تعریق می‌شود جلوگیری می‌کنند. یک قاشق غذاخوری با یک لیوان آب جوش دم کنید. بعد از شش ساعت آن را میل کنید. دانه‌ها را به چایی هم می‌توانید اضافه کنید.

عطر گلاب

گلاب بسیار خوشبو و آرامش دهنده است. تعریق زیاد به خاطر استرس زیاد هم هست. پیشنهاد ما این است که گلاب را به حالت اسپره به موضع بزنید. این کار باعث می‌شود که غدد عرق کم‌تر شوند. هم چنین برای آرامش خود گلاب را زیر بینی خود بزنید.

ادویه‌های تند ممنوع

خوردن زیاد فلفل باعث بودار شدن عرق می‌شود. برخی از ادویه‌های تند مثل فلفل در معده و روده دیر هضم می‌شوند. فلفل باعث افزایش دمای بدن و در نتیجه تعریق زیاد می‌شوند. در فلفل ماده‌ای است که باعث تحریک دهان و سوزش آن می‌شود. به دنبال آن بوی عرق نا مطبوع خواهد شد.

در مصرف شکلات افراط نکنید!

متاسفانه درشکلات و کاکائوها هم مقداری زیادی کافئین وجود دارد. شکلات از آن دسته تنقلات کثیف به حساب می‌آید که باعث ایجاد آکنه و بوی بد می‌شود. مصرف زیادش باعث کثیف شدن خون هم می‌شود. پس در مصرف آن افراط نکنید.

نوشیدن قهوه را کاهش دهید

کافئین موجود در قهوه بسیار در بوی بد بدن موثر است. نوشیدن زیاد قهوه باعث تعریق بدن و افزایش بوی نا مطبوع می‌شود. بهتر است نوشیدنی‌های سالمی که کافئین ندارند را جایگزین کنید. بوی بدن به خاطر خوردن نوشیدنی‌های کثیف است.

بوی سیر و پیاز

سیر و پیاز بوی تندی دارند. با خام خوردن آن باعث بوی بد بدن و بوی دهان می‌شود. البته پختن سیر و پیاز تا حدودی بهتر است ولی در کل زیاد از حد نخورید مخصوصا سیر. سیر تا مدت‌ها اثرش در بدن باقی می‌ماند.

سوسیس و کالباس

این فرآورده‌های گوشتی کلا غذاهای مضری هستند.  باعث ایجاد خیلی از بیماری‌ها هستند. سوسیس و کالباس ادویه‌های تندی دارند که باعث افزایش تعریق و بوی بد بدن می‌شوند. البته همبرگر و کلا فسفودها در همین خانواده هستند.

رزماری

این گیاه جلوی رشد باکتری‌های مضر را می‌گیرد. از تعریق زیاد جلوگیری می‌کند. رزماری حاوی روی است. کمبود روی در بدن نیز باعث افزایش تعریق می‌شود. رزماری کمبود روی را در بدن جبران خواهد کرد. روغن رزماری را می‌توانید با مقدار کمی از آب به ناحیه زیر بغل خود بزنید.

غذاهای سرخ‌کردنی

غذاهایی که با روغن فراوان سرخ می‌شود در دسته غذاهای کثیف به حساب می‌آیند. افراط در مصرف زیاد روغن باعث بوی بد عرق می‌شود. پیشنهاد ما این است که روغن را کم‌تر مصرف کنید. بیشتر غذاها را به شکل بخارپز و با روغن اندک میل کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا