تغذیه

میوه های فصل

هر فصلی میوۀ خاص خودش را دارد. میوه‌هایی که در این فصل هستند برای سرماخوردگی مفید هستند. بدن انسان به علاوه بر غذا به میوه هم نیاز دارد. بدن خود را با میوه‌های خوب تقویت کنید. البته برخی از میوه‌ها در فصل‌های دیگر هم وجود دارند.

انار

این میوۀ بسیار خوشمزه خونساز است. جزء میوه‌های بهشتی است که از یک دانه‌اش هم نباید گذشت. دارای مقادیر قابل توجه‌ای از آنتی اکسیدان و هم‌چنین پونیکالاجین است.به صورتی که میزان آنتی‌ اکسیدان سنجیده شده در انار را بیش‌تر از چای سبز نیز تخمین زده‌اند. آنتی‌اکسیدان‌های انار در پوست و دانه‌های قرمزرنگ آن وجود دارد؛ به همین دلیل پوست این میوه نیز خاصیت داروی دارد. پس با مصرف انار به‌راحتی می‌توانید از سلول‌های خود در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کنید.

خرمالو

اگر در فصل سرما لثه‌هایتان خونریزی می‌کند ممکن است به خاطر کمبود ویتامین c باشد. باید بدانید که مصرف خرمالو و جذب ویتامین  c  برای بالا بردن استحکام سلامت لثه‌ها مؤثر است.

خرمالو - امین یاوران

این ویتامین برای شفافیت پوست نیز مفید است. این میوه سرشار از پتاسیم و منیزیم می‌باشد؛ که با کلسترول و فشارخون بالا مقابله می‌کند. به علاوه پکتین موجود در خرمالو نقش بسزایی در کاهش کلسترول خون دارد.

نارنج

نارنج دارای خواص ضد التهابی بوده و موجب کاهش تورم و درد ناشی از التهاب می‌شود. روغن به دست آمده از پوست نارنج می‌تواند تأثیرگذار برای درمان بیماری‌های مفصلی مانند نقرس و آرتریت روماتویید باشد. هم‌چنین ضد سرطان است. نارنج سرشار از ویتامین  c و آنتی اکسیدان‌ها است؛ از این طریق می‌تواند موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شدن و بدن را در برابر بیماری‌ها از جمله سرماخوردگی محافظت کند.

لیموشیرین

ویتامین c  و دیگر آنتی اکسیدان‌های موجود در لیمو‌‌ شیرین یا آب آن می‌تواند به تقویت ایمنی بدن کمک کند. از دوران قدیم، این میوه را راه حلی برای جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا‌ می‌دانستند.

لیمو شیرین - امین یاوران

همچنین یکی از فواید لیمو شیرین، آن است که باعث تحریک گردش خون می‌شود و در نتیجه دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

کیوی

یکی دیگر از مزیت‌های شگفت انگیز کیوی، توانایی آن در جذب آهن بدن است. کیوی سرشار از ویتامین c و سایر مواد شیمیایی مانند لوتين و زاكسانتين که جذب آهن را بهبود می‌بخشد و از کمبود آهن در بدن جلوگیری می‌کند.

کیوی - امین یاوران

یک مطالعه مقایسه‌ای بین کیوی و موز انجام شده که نشان می‌دهد اگر همراه با غلات صبحانه کیوی مصرف شود، میزان جذب آهن چند برابر موز خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا