سبک زندگی

پیشنهادهایی‌به‌دختران‌نوجوان‌برای‌زندگی‌زیباتر

محرم بمانید

این روزها با نقل ونبات هایی که از سوی شبکه های اجتماعی به دنیای نوجوانی ریخته می شوند، گاهی یادمان می رود که جنس ما چیست و عیار ما چند است. بعضی از نوجوان ها در این بازار شلوغ حسابی خودشان را گم می کنند و روزمرگی و تجربه گرایی بی هدف را جایگزین خودیابی می کنند. رسیدن به هویت مشخصی برای اینکه بدانیم که هستیم، چه می کنیم و قرار است چه بشویم، خیلی جدی تر از آن است که فکرش را می کنیم. بخشی از این هویت به دختر و پسر بودن برمی گردد که الان و آینده به پذیرش صد در صد آن نیاز داریم. دخترهایی که در حوض نقاشی پسرانه خودشان را رنگ میکنند و شما احساسات و روحیه مردانه را از حرف زدن

تا نحوه پوشش آنها به خوبی درک می کنید، حسابی به جاده خاکی هویت جنسیتی خودشان زده اند و هرچه دیرتر به جاده اصلی برگردند، از جهت رشد شخصیت، ضرر بیشتری خواهند کرد.

پیشنهاد

برای تقویت حس دخترانه خود وقت بگذارید. لیستی از کارهایی که به شما چنین احساسی را میدهد، جلوی خود بگذارید و بهترین آنها را انتخاب کنید. حتما حواستان هست که لیست انتخابی باید استاندارد باشد و قرار نیست هرکاری که چنین احساسی را تولید می کند، در انتخاب های شما قرار بگیرد. فراگیری هنرهای دخترانه ، گفت وگو درباره خود، علاقه ها و احساسات، ابراز محبت به دوستان هم جنس خود، رشد روحیه مراقبت از خود و دیگران، داشتن هیجان برای رسیدگی به کسانی که دوستشان دارید به ویژه پدر و مادر، نوازشگری نسبت به بچه های کوچکتر منزل، ارتباط با طبیعت لطیف و رو آوردن به پرورش گل و گیاهان دلخواه خود، پختن غذای مورد علاقه، خواندن رمان هایی که احساس خانم بودن را در شما تقویت می کند و نیز پرداختن به خاطره نویسی به عنوان پایگاهی برای ثبت اتفاق های درونی، بخشی از پیشنهادهای تقویت حس دخترانه است. مطالعات مجلات دخترانه هم در این لیست قرار می گیرند که الان مشغول آن هستید. در دنیای دخترانه خودتان، محرم بمانید.

مدیر خودتان باشید

زمانی به نشاط نزدیک می شویم که احساس کنیم تسلط خوبی روی افکار، احساسات و رفتارهای خویش داریم. این تسلط هم تصادفی نیست و نیازمند تمرین و برنامه است. می توانید از ساده ترین کارهای روزمره خود شروع کنید. به اندازه غذا بخورید. نوع غذایتان را از میان سفره ای که روبه روی شما پهن شده انتخاب کنید. تا می توانید از غذاهای ساده استقبال کنید و با مصرف میوه و سبزی، آرامش بیشتری به خودتان بدهید. مصرف غذاهای حاضری و فست فودها شما را ناآرام می کند. مراقب باشید خوشمزه بودن آنها شما را فریب ندهد. کمی مانده به سیرشدن، دست از خوردن بکشید. پراکندگی خوابتان را درست کنید. خوب خوابیدن، نقش مهمی در کارنامه تحصیلی و رفتاری شما دارد. برنامه ریزی کنید که شب ها حتما زود بخوابید و کارهای درسی را در طول روز به سرانجام برسانید. خواب روز سود زیادی برای شما ندارد؛ البته اگر از ضررهای آن بگذریم. منظم خوابیدن هم یکی از شرایط مهم بهداشت خواب است. سعی کنید هرشب سر ساعت مشخصی به خواب رفته و صبح ها در ساعت معینی برای فعالیت روزانه آماده شوید. هر روز ورزش کنید و با تحرک کافی به سلامت خودتان کمک کنید. پیاده روی یا ورزش در منزل، از فعالیت های ساده ای هستند که شما را شاداب می کنند. تفریحاتتان را تنظیم کنید و فهرست کارهایی را که به بهتر شدن روحيه شما کمک می کنند، شناسایی کنید. به بهداشت بدن خود اهمیت بدهید. نظافت شخصی، رابطه مستقیمی با سلامت و نشاط دارد. هر روز چند دقیقه را در سکوت و تفکر درباره خود بگذرانید. می توانید بعد از نماز عشا یا قبل از خواب این کار را انجام دهید. زمانی که فرصت فکر کردن به خود را پیدا می کنید، می توانید برآورد درستی از عملکردتان داشته باشید و پیش از آنکه دیگران برای شما حساب و کتاب کنند، خودتان را مورد ارزیابی قرار داده اید. مدیریتتان را خودتان برعهده بگیرید و از آن لذت ببرید.

مهربان باشید و مقتدر

مهربانی، یک ویژگی مثبت و جذاب است که می تواند رابطه ما با دیگران را به بهترین نمره نزدیک نماید و آرامش سرشاری از آن نصیب ما شود. دوره نوجوانی، از نظر عاطفی آمادگی بیشتری برای جذب محبت دیگران داریم. همچنین علاقه بیشتری برای دوست داشتن دیگران در ما ایجاد می شود. برخی به خوبی از عهده مدیریت این نیاز برمی آیند، ولی نوجوان هایی هم هستند که از این ویژگی دچار دردسر می شوند. مثلا به جای محبت کردن، گرفتار منت کشی می شوند و به جای تشخیص آدم های مناسب برای دوست داشتن، به بیراهه کشیده می شوند.

پیشنهادها

افرادی را که از طرف آنها باتری عاطفی شما شارژ می شود، شناسایی کنید.

پس از شناسایی، رابطه را تحلیل نمایید. آیا میزان ارتباط استاندارد است یا در رابطه خود دچار کم کاری و اضافه کاری شده اید؟ ورودی های نامناسب را مسدود کنید. ممکن است دوستانی داشته باشید که از شما یک شخصیت وابسته می سازند یا از دروازه محبت به شما، پیشنهادها و توقعات اضافی را تحمیل نمایند. دوستی های ممنوع را هم بشناسید و از آنها فاصله بگیرید. گاهی در قالب یک دوستی ناصحیح، مسیر زندگی ما تغییر منفی می کند. بیشترین انرژی عاطفی خود را برای کسانی هزینه کنید که وجودتان از آنهاست و اشتراک زیادی با هم دارید. اول پدر و مادر و بعد سایر اعضای خانواده خودتان در اولویت هستند. نسبت به رابطه هایی که زیانشان بیشتر از منفعتشان است، مقتدر و مقاوم باشید. یاد بگیرید چگونه از مهارت نه گفتن برای گریز از چنین زیان هایی استفاده کنید. خودتان را دوست داشته باشید تا بتوانید دوستان بهتری را جذب کنید. زمانی که رابطه شما با خودتان خوب نیست، ممکن است افراد بد زیادی را برای دوستی انتخاب کنید! انعطاف منطقی داشته باشید. صداقت را با جدیت جمع کنید، نه با ساده لوحی. خوش بین بودن یک امتیاز است، ولی ساده لوحی یک نقطه ضعف. درباره انتخاب های خود با افراد آگاه مشورت کنید.

با نزدیک شدن به خداوند، پاسخ کامل تری به نیازهای عاطفی خود خواهید داد و بهتر از همیشه آن را مدیریت خواهید کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا