فیلم و سریال

انیمیشن درون بیرون

انیمیشن «درون و بیرون» که در دوبله «ظاهر و باطن» نیز ترجمه شده، پویانمایی سه بعدی، کمدی‌درام و ماجراجویی؛ به کارگردانی «پیتر داکتر» است. این انیمیشن توسط استودیوهای پیکسار ساخته شده که توسط والت دیزنی در سال 2015 عرضه شده است. «پیتر داکتر» از فیلم‌نامه‌نویسان و کارگردانان با سابقه شرکت پیکسار است که آثار درخشانی همچون انیمیشن «بالا» و «کارخانه هیولاها» را ساخته است. فیلم با این دیالوگ شروع می‌شود: «تا حالا شده به کسی نگاه کنید و بگید تو سرش چی داره می‌گذره؟» این دیالوگ در واقع موضوع کلی فیلم را می‌رساند.

«پیتر داکتر» در آثارش همیشه به بخش درام و حالات روحی- روانی انسان نگاه ویژه‌ای دارد؛ یک سوم ابتدایی فیلم «بالا» یکی از بهترین نمونه‌ها برای اثبات این موضوع است؛ جایی که زندگی آقای فردریکسن با همسر سابقش به صورت بسیار احساسی روایت می‌شود و از ماندگارترین لحظات عاشقانه انیمیشن به حساب می‌آید. همین مقدمه را در انیمیشن «درون و بیرون» به گونه‌ای دیگر شاهد هستیم؛ نوزادی متولد می‌شود و همراه با او این حقیقت را به خوبی درک می‌کنیم که ذات و شخصیت بچه از ابتدا روشن و بدون پلیدی است؛ و در روابط مختلف در برخورد با خانواده و اطرافیان، تحت تأثیر قرار گرفته و پرورش می‌یابد.

این فیلم همانند آثاری چون «وال-ای» فقط برای مخاطبان خردسال و کودک ساخته نشده؛ بلکه والدین و بزرگسالان را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. «درون و بیرون» ذهنیت دختری به اسم «رایلی» را نشان می‌دهد که به خاطر تصمیم پدرش، مجبور به مهاجرت از شهری به شهر دیگر هستند. این اتفاق باعث ایجاد شرایط جدید و تصمیمات جدیدتری برای «رایلی» می‌شود. دیگر شخصیت‌های اصلی داستان؛ «شادی»، «غم»، «انزجار»، «خشم» و «ترس» هستند که او را در این شرایط همراهی می‌کنند. این فیلم امتیاز 8/8 را از سایت معتبر IMDV دریافت کرده است. از جوایز معتبر آن می‌توان به جایزه اسکار و گلدن کلوپ در سال 2016 اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا