سلامت

دمنوش های مناسب فصل پاییز

فصل پاییز شروع بسیاری از بیماری‌ها است. در خوردن غذاها و نوشیدنی‌ها باید دقت کرد. از خوراکی، غذاها و نوشیدنی‌های سرد پرهیز کنید. اگر دنبال بهترین دمنوش‌های این فصل هستید؛ حتماً مطلب زیر را بخوانید. هرکدام از این دمنوش‌ها فواید بسیار زیادی دارند. تمامی این دمنوش‌ها را باهم ترکیب کنید یا به صورت جداگانه میل کنید. فقط کافی است ده الی بیست دقیقه صبر کنید. البته عناب باید بیشتر بماند تا کامل غلیظ شود و دم بکشد.

اسطودخودس
گیاه اسطوخودس یا همان گل‌های لاندر سرشار از خاصیت و فواید زیادی است. جزء گیاهان گلدار از خانوادۀ نعنائیان است که در طبیعت دارای 47 گونۀ مختلف می‌باشد. این دمنوش به کاهش اظطراب و افسردگی کمک می‌کند. رنگ گل‌های این گیاه آبی متمایل به بنفش است که به صورت خوشه‌ای رشد می‌کند. چون طبع این گیاه گرم و خشک است؛ فلذا برای فصل پاییز و حتی زمستان مناسب خواهد بود.

بادرنجوبه
یکی از چای‌ها فوق‌العاده به حساب می‌آید. بر خلاف دمنوش‌های دیگر تمرکز اصلی آن؛ تنها روی اندام‌های داخلی بدن انسان می‌باشد. شاید خیلی نتیاج و خواص آن قابل مشاهده نباشد. به طور قطع در طولانی مدت نقش خودش را نشان خواهد داد. از لحاظ ظاهری نیز شباهت بسیار زیادی به نعناع دارد که ساقه‌هایش پوشیده از کُرک است. از کنار برگ‌های این گیاه گل‌های رنگی رشد می‌کند. در ابتدا زرد رنگ است اما با گذشت زمان به رنگ‌های سفید و بنفش تغییر خواهد کرد. این گیاه به عنوان آنتی‌اکسیدان، کاهش درد و التهاب، مناسب فصل پاییز، کاهش افسردگی و …. مفید است.

بابونه
بابونه انواع مختلفی دارد. بابونه رومی، مصری و آلمانی. این گیاه به خاطر داشتن خواص حیرت‌آور برای خوابیدن و ناراحتی معده شناخته شده است. گل بابونه از لحاظ ظاهری شبیه به گل آقتاب‌گردان است. یکی از بهترین دمنوش‌های برای دوران سرماخوردگی‌های پاییزی است. از این گیاه برای بخور هم می‌توان استفاده کرد. خواص معجزه‌آوری برای لطافت و نرمی پوست دارد.

عناب
اگر در این فصل مریض شده‌اید و گلوی شما گرفته است؛ پس این قسمت را با دقت مطالعه کنید. عناب به نرم شدن و صاف شدن گلو کمک می‌کند. در یکی دوروز با خوردن هر چند ساعت عناب با گرفتگی گلو و گلودرد خداحافظی کنید. خواص آنتی‌آکسیدان و آرام‌بخشی دارد. حاوی 18 مورد از 24 اسید آمینۀ ضروری است که بدن برای سالم ماندن به آن‌ها نیاز دارد. هم‌چنین به متعادل‌سازی جریان خون، متعادل‌سازی هورمون‌های بدن، رشد مو، تقویت استخوان‌ها، بهبود پوستی، تقویت ماهیچه‌ها، تقویت آنزیم‌های بدن و انتقال دهنده‌های عصبی کمک شایانی می‌کند.

آویشن
آویشن گیاه دارویی است که برای پیشگیری از سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبع آویشن گرم و خشک است و به همین عنوان مصلح برخی از مواد غذایی مانند پنیر، ماست، سیب‌زمینی، لوبیاسبز و نخود سبز به کار می‌رود. مصرف بیش از اندازه آویشن به افرادی که مزاج گرم و خشک دارند توصیه نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا