فیلم و سریال

فیلم سینمایی دسته دختران

«دسته دختران» فیلمی از «منیر قیدی» و به تهیه‌کنندگی «محمدرضا منصوری» است. نویسندگان این اثر «منیر قیدی»، «میلاد اکبرنژاد» و «ابراهیم امینی» هستند و فیلمبرداری آن بر عهده «سامان لطفیان» بوده است. «دسته دختران» داستان چند زن است که در روزهای نخست حمله عراق به ایران، برای دفاع از مرز و بوم‌شان در خرمشهر می‌مانند. آن‌ها به فرماندهی یک معلم، تلاش می‌کنند تا مهمات نظامی را به دست نیروهای خودی که با کمبود مهمات روبه‌رواند، برسانند. «نیکی کریمی»، «فرشته حسینی»، «هدی زین‌العابدین»، «پانته‌آ پناهی»، «حسین سلیمانی»، و «مهدی حسینی‌نیا» از جمله بازیگران این فیلم سینمایی هستند. 

این فیلم در واقع اصرار کارگردان را برای نشان دادن نقش زنان در دفاع مقدس و در بطن میدان جنگ نشان می‌دهد. فیلمی که با توجه به فیلم قبلی‌اش «ویلایی‌ها»، تجربه‌ای بسیار سخت‌تر و جدی‌تر را برای او رقم زده است. فیلم با پایان‌بندی در پلان‌های احساسی و با کاستن از تلخی‌های مرسوم در این گونه فیلم‌ها، داغ مضاعفی بر دل مخاطب نمی‌گذارد. با توجه به کارگردانی، تصویربرداری، بازی‌های خوب  و گروه فنی کاربلد؛ ای کاش قصه‌های شخصیت‌های اصلی داستان اندکی عمق داشتند و جزئیات بیشتری را در اختیار مخاطب می‌گذاشتند؛ تا با در کنار هم گذاشتن پازل‌های شخصیت‌ها، بتوان هدف و انگیزه اصلی هر کدام از آن‌ها را برای دوشادوش شدن با مردان در میدان جنگ فهمید.

در آستانه روز سینما، ضمن قدردانی از زحمات سینماگران عزیز کشورمان؛ امیدواریم با توجه به هزینه‌های زیادی که صرف ساخت فیلم‌های دفاع‌مقدس می‌شود، در بخش فیلمنامه‌نویسی وقت و انرژی بیشتری گذاشته شود؛ تا علاوه بر مخاطب، سینمای ملی هم از تلاش سینماگران میهن‌مان راضی باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا