فیلم و سریال

فیلم سینمایی غریب

«غریب» عنوان جدیدترین ساخته محمدحسین لطیفی در قامت کارگردان، با کسب پنج سیمرغ بلورین، پرافتخارترین فیلم جشنواره چهل و یکم فجر شد و مورد توجه مخاطبین و منتقدین سینما قرار گرفت. بعد از گذشت سال‌ها از ساخت «روز سوم»، این فیلم بهانه خوبی برای بازگشت لطیفی به سینمای دفاع مقدس است؛ چرا که حالا در دسته بهترین آثار او قرار می‌گیرد.

«غریب» شمایلی از وقایع کردستان در سال‌های 58 تا 59 است؛ در واقع آغاز مسیری برای تبدیل شدن شهید «محمد بروجردی» به مسیح کردستان. این فیلم برشی از دوران فرماندهی شهید بروجردی در منطقه غرب را به تصویر می‌کشد؛ که فیلم‌نامة آن را «حامد عنقا» با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرالله محمودزاده به رشته تحریر درآورده است. این فیلم سومین تجربه مشترک موفق حامد عنقا با محمدحسین لطیفی، بعد از فیلم‌های «نردبان آسمان» و «تنهایی لیلا» است.

در ده سال اخیر چند بار خبر ساخت فیلم یا سریالی درباره شهید بروجردی منتشر شد؛ اما هیچ‌کدام از آن‌ها به مرحله تولید نرسیدند؛ تا اینکه در دی ماه سال 1400 خبر ساخت سریالی به نام «غربت» در مورد این شهید منتشر و محمدحسین لطیفی به عنوان کارگردان آن معرفی شد؛ اما بعد از آن مجوز سینمایی فیلم غریب در سازمان اوج صادر شد و در قالب فیلم سینمایی جلوی دوربین رفت.

«بابک حمیدیان» در نقش شهید بروجردی، بار دیگر در نقش یک شهید ظاهر شده است. بازیگرانی همچون مهران احمدی، پردیس پورعابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قائمیان، جعفر دهقان، زنده‌یاد حسام محمودی و… در «غریب» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا