فیلم و سریال

اینجا بدون من

«اینجا بدون من» با اقتباس از رمان «باغ وحش شیشه‌ای» نوشته «تنسی ویلیامز»؛ سومین ساخته «بهرام توکلی» پس از فیلم‌های تحسین‌شده «پابرهنه در بهشت» و «پرسه در مه» است. این فیلم سینمایی قصه‌ای است روان و ساده از زندگی انسان‌هایی که موقعیت اجتماعی و کمبودهای مادی و جسمانی، آن‌ها را دچار بحران‌های روحی کرده و باعث شده تا آرزوهای خود را فروبخورند. احسان، با بازی «صابر ابر»، که برای تأمین مخارج مادر و خواهرش، که از بیماری جسمی رنج می‌برد، در کارخانه‌ای مشغول به کار است. او به نویسندگی و سینما علاقمند است؛ اما در این راه فقط می‌تواند با دوستش رضا، با بازی «پارسا پیروزفر»، به سینما برود، و گه‌گاهی در دفترچه کوچکش مطالبی یادداشت کند.

مادر احسان، با بازی فاطمه معتمدآریا، نیز در خطر از دست دادن شغلش قرار دارد. او با دلسوزی برای تأمین مخارج زندگی فرزندانش تلاش می‌کند. داستان با این رویداد آغاز می‌شود که رضا به عنوان دوست احسان، پا به دنیای خیالی خانواده احسان می‌گذارد؛ یلدا، با بازی «نگار جواهریان»، صدای آوازخواندن وی را از داخل اتاق می‌شنود؛ آن را ضبط می‌کند و بدون آن‌که صاحب صدا را ببیند، به رضا علاقمند می‌شود.

در سکانس مهم فیلم، صحنه شیرین تحقق آرزوی مادر را می‌بینیم؛ جایی که یلدا با رضا، در کمال سادگی ازدواج کرده و صاحب زندگی و فرزندی زیبا شده است؛ او به آرزوی دیگرش که بازنشستگی است، نیز می‌رسد و از همه این‌ اتفاقات مسرور است. دیدن این فیلم زاویه جدیدی از زندگی افرادی است که با توجه به محدودیت‌های ناچیز، خود را دست‌کم گرفته و به نوعی از جامعه حذف می‌کنند؛ چه برسد که بخواهند به تشکیل خانواده و امید به آینده فکر کنند. این فیلم در IMDV امتیاز خوب 8/7 را گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا