مناسبتی

پیام تسلیت موسسه فرهنگی یاران امین

بمناسبت ارتحال مرجع عظیم الشأن حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (رحمت الله علیه)

بسم الله الرحمن الرحیم

یوم علی آل الرسول عظیم

نیمه شب گذشته خبر ارتحال اسفناک و فقدان جانسوز مرجع عالیقدر و روشن ضمیر و پاک سرشت شیخ الفقهاء والمجتهدین مرحوم حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی (رضوان الله تعالی علیه)، جهان اسلام و تشیع را در بهت و حیرت اسفباری فرو برد!

این مرجع بزرگوار که یکی از مظاهر مرجعیت بیدار تشیع  و نگهبان هوشیار شریعت و مردم دارترین مرجع تقلید در این سنگر سترگ و قائمه استوار حوزه علمیه قم بود، پس از یک قرن تلاش های علمی و سیاسی و اجتماعی، سر بر آستان دوست نهاد و جان به جان آفرین تسلیم نمود. این مرجع عظیم الشأن که افتخار انتساب به مرجع بزرگوار مرحوم حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (رضوان الله تعالی علیه) را کسب کرده بود، مورد عنایت و توجه رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی که رحمت و رضوان خداوند رحمان و رحیم بر روح بلند آن رهبر بزرگوار باد! که امروز سالگرد ورود با شکوه آن حضرت به مام وطن پس از سالیان دراز تبعید به کشور و میهن اسلامی می باشد، نیز قرار داشت. و از سوی مردم مسلمان به نمایندگی مجلس خبرگان قانون اساسی انتخاب و از جانب حضرت امام خمینی (ره) به عنوان فقیه برجسته شورای نگهبان برگزیده و مسئولیت دبیری آن شورا سالیان دراز بر عهده معظم له بود. آن فقید سعید در فعالیتهای اجتماعی ، فرهنگی ، سیاسی ، دوران مرجعیت خویش از مراجع پیشتاز و با تألیف بیش از هشتاد عنوان کتاب و قریحه شاعری در زمینه اشعار پیرامون اهل بیت (علیهم السلام) نیز یادگارهای ماندگاری را از خویش بر جا گذاشته است .اینجانب که قریب به یک ماه و نیم قبل از ارتحال معظم له افتخار دیدار ایشان نصیبم شد و ارادتی ویژه نیز به مرحوم والد حقیر مرحوم آیت الله حاج سید یعقوب موسوی زنجانی (رحمت الله علیه ) داشتند، ضمن تشریح کوتاهی از فعالیتهای موسسه «یاران امین» به محضرشان پس از استماع با عبارت زیبا و دل نشین ایشان روبرو شدم که فرمودند: یا لیتنا کنّا معکم! و یا در دیدار دیگری که چند سال قبل با آن مرجع بزرگوار با جمعی از همکاران و دوستان داشتیم بیان داشتند: ما باید کفش های شما را جفت کنیم ! و عنایت و توجه آن حضرت به فعالیت های فرهنگی حکایت از توجه و روشن بینی آن مرجع عظیم الشأن به مسائل جهان اسلام داشت .

مؤسسه «یاران امین» فقدان اسفناک این مرجع بزرگوار و شیخ الفقهاء را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم «ارواحنا فدا» و حوزه های علمیه و مراجع عظیم الشأن تقلید جهان تشیع و مقام معظم رهبری (ادام الله ظلهم ) و بیت شریف حضرت آیت الله العظمی گلپایگانی (ره) و همچنین آقا زادگان ایشان به ویژه برادر ارجمند حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسن صافی (زید عزه) و بیت معزی آن مرجع فقید سعید تسلیت صمیمانه عرض نموده و حشر روح بلند آن مرحوم را با موالیانش علی الخصوص حضرت ابی عبدالله الحسین (علیه السلام) که قرار است جسم پاکش در جوار آن حضرت مأوی و مسکن گزیند ، از درگاه خداوند رحمان و رحیم خواستاراست.

موسسه یاران امین
سید محمد موسوی زنجانی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا