مناسبتی

بهار و یک خانۀ نونوار

دکوراسیون

عید نوروز برای ما ایرانی ها عطر و طعم باقلوای یزد و نان خرمایی کرمانشاه را دارد. بهار که بقچه های رنگارنگش را برمی دارد و راهی شهرها می شود، ما هم دل مان می خواهد دستی به سروگوش خانه های مان بکشیم و هر طور هست تب وتاب بهار را به خانه بیاوریم. سال های زیادی است که ایرانی ها نوروز را جشن می گیرند و با خانه تکانی قبلش، حسابی زندگی شان را برق می اندازند. این سنت قدیمی، آن قدر شیرین و گرم است که حتی با وجود بالا رفتن هزینه ها، همه ما همچنان دنبالش هستیم. این بار می خواهیم پیشنهادهای رنگارنگی برای تان فراهم کنیم که بتوانید با کمترین هزینه سراغ تغییرهای خوب بروید. پس برای تازه کردن حال وهوای خانه دست به کارت های بانکی تان نزنید. اینجا خلاقیت حرف اول و آخر را می زند.

از هر انگشت تان چند هنر می ریزد؟

همه خانم ها بالاخره یکی دوتا هنر دارند. امروزه قاب های هنری و دیوارکوب های زینتی خیلی به زیباسازی خانه ها کمک می کنند. در سبک مینیمالیستی، بیشتر از چیزهایی در تغییر دکور استفاده می شود که کم جا هستند و زیبایی خوبی به فضای ما می دهند؛ دیوارکوب ها همین کار را می کنند. می توانید با کمک مادر یا دوست تان، دیوارکوب گلدوزی یا قلاب بافی آماده کنید و به دیوار بزنید. حتی اگر بلد نیستید، با یک سرچ کوتاه صدها فیلم آموزشی آسان و یا پیشرفته در اختیار شما قرار می گیرد.

قاب عکس های قدیمی را گردگیری کنید

از وقتی گوشی های اندروید پیشتازان هنر عکاسی شده اند، کمتر کسی عکس هایش را چاپ می کند. بیایید این بار عکس هایی که از فامیل یا خانواده تان دارید را چاپ کنید. تصور کنید در روز دورهمی عید چه موجی از شادی و سرور در خانه شما برپا می شود؛ وقتی بقیه خودشان را داخل قاب ها می بینند و لبخند می زنند. حتی می توانید این قاب ها را هدیه بدهید.

تعمیرکاری بلدید؟

رنگ پایه مبل تان پریده؟ گلدان های سفالی گوشه حیاط شکسته اند؟ دراور اتاق تان خیلی قدیمی شده و رنگ سوخته اش به هیچ کدام از وسایل خانه تان نمی خورد؟ کاری ندارد که! با یک جست وجوی کوچک رنگ های مناسب را بخرید و خودتان رنگ شان کنید. گلدان های شکسته را دور بریزید و با هنر دکوپاژ، چند گلدان تازه درست کنید. می پرسید هنر دکوپاژ چیست؟ در این صورت دعوت تان می کنم به دنیای طرح ها و رنگ های دکوپاژ سری بزنید و یکی از کم خرج ترین و در عین حال کاربردی ترین هنرهای مدرن را یاد بگیرید.

گلدان های قدیمی را با گل های تازه نو کنید

گیاهان سبز به زندگی طراوت می بخشند. خوشبختانه دکوراسیون مدرن هم با توجه به همین ویژگی گیاهان، داشتن چند گلدان گل ساده را در سالن پذیرایی و اتاق ها پیشنهاد می کند. برای این که بتوانیم با هزینه کم نتیجه خیلی خوبی داشته باشیم، پیشنهاد می کنم گل های گلدان ها را تغییر بدهید. به جای پتوس، قاشقی ابلق بخرید و به جای سانسوریا، کاج مطبق کنج سالن بگذارید. حالا بهار در چند قدمی شماست.

رنگ و روی خانه را عوض کنید

دیوارها نقش پر رنگی در حال و احوال ساکنان خانه دارند. سری به مغازه ابزارفروشی بزنید و چند پالت رنگ ملایم یا شاد بخرید. نقاشی دیوارها می تواند یک فعالیت جمعی شیرین برای همه اعضای خانواده فراهم کند؛ و در آخر تغییر حال دیوارها مساوی است با تغییر حال همه شما.

خلوت کنید

جای آن که خانه را با خرید لوازم نو شلوغ کنید، بیایید و این بار خلوتش کنید. هر چه که فکر می کنید مدتهاست چنگی به دل تان نمی زند، بردارید و به انبار منتقل کنید. حالا یک بار دیگر به خانه ساده و پر از حس تان نگاه کنید. ذهن تان آرام نگرفته است؟

راه دور بروید

یک راه ساده تر هم وجود دارد. دوستی دارم که عید نوروز نشده، چمدانش را می بندد و می رود سفر. این هم یک راهی است نه؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا