شهید

شهید راضیه کشاورز

شهیده «راضیه کشاورز» ۱۱ شهریور سال ۱۳۷۱ در مرودشت متولد شد. وی هفت ساله بود که راهی مدرسه شهدای پتروشیمی شد و تا سوم ابتدایی را در آنجا گذراند و خرداد همان سال همراه خانواده به شیراز رفت.

پدرش ورزشکار بود، از این رو راضیه را در کلاس کاراته سبک شوتوکان ثبت نام کرد که سال پنجم ابتدایی کمربند قهوه‌ای و سال دوم راهنمایی موفق به اخذ کمربند مشکی شد.

شهیده «راضیه کشاورز» در ۱۱ مسابقه کومیته و کاتا شرکت کرد که در تمام مسابقات کومیته (مبارزه) مقام اول را به خود اختصاص داد. وی در سال چهارم ابتدایی در مدرسه شاهد ۸ در مسابقات حفظ قرآن کریم مقام اول و در ناحیه مقام ممتاز را کسب کرد.

انفجار بمب در حسینیه سیدالشهداء هیئت رهپویان وصال شیراز یکی از مقاصد و اهداف گروه تندر بود که با هدف اسلام ستیزی و دشمنی با ایران و اسلام طراحی شد و به سرانجام رسید.

راضیه کشاورز یکی از ۱۴ شهید این جنایت تروریستی است، ۱۶ سال بیشتر نداشت و در مدرسه نمونه دولتی آل محمد شیراز مقطع دوم دبیرستان را در رشته علوم تجربی می‌گذراند.

دختری بانشاط و پرتلاش که در حوزه ورزش هم می‌درخشید، او چادر را به‌عنوان حجاب برتر برگزیده بود و تلاش می‌کرد بنده خوبی برای خدا باشد.

آن شب تنها رفته بود؛ ما لیاقت نداشتیم!

مریم سعدی، مادر شهید می‌گوید: راضیه با وجود اینکه کمربند مشکی کاراته در سبک شوتوکان داشت و چند مقام استانی و کشوری آورده بود، اما دختری افتاده و متواضع بود و ذره‌ای غرور نداشت.

دو سه سالی بود که با رهپویان وصال آشنا شده و در جلسات شنبه شب پای منبر حجت الاسلام انجوی می‌نشست و سعی می‌کرد شرکت در این سخنرانی‌ها و مراسم های مذهبی در رفتارش نمایان باشد؛ چراکه ارادت عجیبی به اهل بیت(ع) داشت.

راضیه نه تنها در درس و مدرسه که در ورزش، اخلاق و رفتار و حجاب می‌درخشید و از زبان‌آموزان موفق کانون زبان ایران بود. او حافظ سه جزء قرآن بود و در فعالیت‌های اجتماعی هم مشارکت می‌کرد.

مرضیه خانم فرزند اول من، راضیه خانم فرزند دوم و علی آقا فرزند کوچک من هستند، اما همیشه احساس می‌کردم راضیه با بقیه و همسن و سالانش متفاوت است، نمازش ترک نمی‌شد، به اهل بیت(ع) ارادت قلبی داشت. قران می‌خواند و سه جزء آن را از بر داشت، حجاب از سرش نمی‌افتاد، در همه زمینه‌ها همه تلاشش را می‌کرد تا بهترین باشد و آخر هم شهادت زودهنگام نصیبش شد.

وی سرانجام ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ در ۱۶ سالگی بر اثر انفجار بمب در حسینیه کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز توسط عوامل تروریستی زخمی و پس از تحمل ۱۸ روز درد و رنج ناشی از جراحت به جمع شهیدان پیوست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا