تغذیه

انواع چای و خواص باورنکردنی آن‌ها

چایی سیاهی که خیلی از ما ایرانی‌ها عاشق آن هستیم؛ آیا می‌دانستید ضرراتی را به دنبال دارد. یکی از ضررهای آن برای کسانی که کم‌خون هستند اصلاً مناسب نیست. ای کاش گاهی چایی‌های طبیعی و گیاهی را جایگزین این چایی‌ها کنیم. هرکدام از چایی‌های طبیعی و گیاهی خواص خاص خودشان را دارند. اگر به متن زیر دقت کنید؛ ضرر نمی‌کنید.

چای تُرش
چای ترش از کاسبرگ گیاه ترش تهیه می‌شود. این چایی ضد دیابت است و برای لاغری مناسب است. در طب سنتی از چای ترش برای فشار خون بالا، بیماری‌های کبد و تب و … استفاده می‌شود. به عنوان آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند. (دکتر علیرضا قیومی)

چای سبز
با مصرف چای سبز کلسترول خون به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. پژوهشگران معتقد هستند حتی بعد از سکتۀ قلبی باعث ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده می‌شود. یکی دیگر از خواص این چایی باعث لاغری نیز خواهد شد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این چایی سلول‌های مردۀ پوست را بازسازی می‌کند. (دکتر مهدی فهیمی)

چای بهارنارنج
بهارنارنج گیاه پر خاصیت است؛ که تمام قسمت‌های گیاه نارنج مانند شکوفه‌های نارنج، برگ و گل و میوه آن نیز خاصیت دارد. چایی آن موجب کاهش اضطراب، استرس و تحریکات عصبی می‌شود. این امر آرامش را به بدن باز می‌گرداند. برای رفع تقویت معده نیز بسیار مناسب است. (دکتر مهدی فهیمی)

چای زعفران
این چایی شادی‌آور است و برای آرامش فوق‌العاده است. فقط کافی است آن را با کمی نبات و آب دم کنید. از گل‌های خشک‌شده نیز می‌توانید یک چایی لذیذ زعفرانی تهیه کنید. ویتامین ب دارد؛ برای از بین بردن عفونت‌های بدن نیز فواید بسیار دارد. برای دردهای شکمی، بیماری‌های قلبی نیز مفید است.(سودابه بیوس)

چای کوهی
یک گیاه بومی کشور ایران است. این گیاه بیش‌تر در مناطق کوهستانی رشد می‌کند. برای سرماخوردگی مناسب است. برای ناراحتی معده، سردردهای عصبی، دردهای مفصلی، رماتیسمی، بی‌خوابی، نقرس، گرفتگی روده و … خواص دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا