تغذیه

نکات طلایی در آشپزی

برای خوشمزه تر شدن سس سالاد، ابتدا نمک را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید. این کار باعث می شود زمانی که به آن سرکه اضافه می کنید، سس شما ترد بماند.

-برای این که سوپ سبزیجات شما طعم خوبی داشته باشد؛ هویج، پیاز، فلفل و گوجه فرنگی را در مقداری کره یا روغن تفت دهید. این کار طعم سوپ را فوق العاده می کند.

-نکته مورد توجه در مورد رنده کردن انواع پنیر در آشپزی این است که اغلب پنیر ها در صورتی که در دمای محیط قرار بگیرند بافت شان نرم می شود و به سختی می توان آن ها را رنده کرد. برای رنده کردن راحت تر پنیر ها باید 20 دقیقه آن ها را در فریزر قرار دهید و بعد آن ها را رنده کنید.

-به طور کلی پیشنهاد سرآشپزان این است که موادی که قرار است از آن ها در پخت و پز استفاده کنید را اول به دمای محیط برسانید و سپس از آن ها استفاده کنید. این کار باعث خواهد شد تا خروجی غذای شما لذیذ تر باشد.

-اگر سوپ شما شور شد نگران نباشید! کافی است تا چند حبه قند را در سوپ خود حل کنید تا شوری برطرف شود.

-اگر برنج شما سوخت و بوی سوختگی در برنج پیچید، یک تکه پیاز را درون قابلمه قرار دهید و فرصت بدهید تا ده دقیقه داخل قابلمه بماند. به غیر از پیاز می توانید از نان نیز کمک بگیرید؛ آن را میان برنج خود قرار دهید و در قابلمه را ببندید تا بوی سوختگی از بین برود.

-برای لعاب دار شدن خورشت ها و برای این که غذاهای ما مقوی تر شده و سرشار از ویتامین ب باشد، از پودر جو در انواع غذاهای آبکی استفاده کنید.

-برای آن که ماکارونی شما به هم نچسبد، موقع جوشاندن، یک قاشق روغن مایع به ماکارونی اضافه کنید تا موقع دم کشیدن به هم نچسبد.

-اگر می خواهید سیب زمینی سرخ شده شما ترد و خوشمزه شود و روغن کمتری مصرف کند، سیب زمینی را بعد از خلال کردن در یک قابلمه آب جوش بریزید تا یک قل بزند، بعد آبکش کنید، ده دقیقه در فریزر بگذارید و بعد آن را سرخ کنید. خواهید دید سیب زمینی شما چقدر ترد و خوشمزه می شود.

-اگر برای درست کردن ته دیگ، سیب زمینی و نان لواش نداشتید و فرصت درست کردن ته دیگ با آرد را نیز نداشتید، ته قابلمه را چرب کنید و نصف استکان شیر یا ماست به آن اضافه کنید؛ سپس برنج ها را روی آن بریزید تا دم بکشد. ته دیگ بسیار خوش رنگ و طعمی درست می شود که از خوردن آن لذت می برید.

-برای آن که بتوانید در خانه پنیر خوشمزه درست کنید، بعد از جوشاندن شیر، کمی ماست، دوغ ترش و کمی نمک به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید چند دقیقه ای بجوشد تا شیر کامل ببندد و پنیر شود. نیم ساعت هم زمان بدهید تا دم بکشد و مواد کاملاً از آب جدا شوند. بعد در پارچه صافی ریخته، محکم آن را ببندید تا با خارج شدن آب اضافی، پنیر شما آماده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا