تغذیه

تغذیه تقویت کننده ذهن

به فکر تقویت ذهن خود باشید!

همۀ ما همیشه از ذهن خود زیاد کار می‌کشیم؛ پس بهتر است یک زمانی را برای آن بگذاریم تا کمی ذهنمان را تقویت کنیم. تغذیۀ خوب می‌تواند نقش بسازایی را داشته باشد. تا حالا دقت کرده‌اید برخی‌ها خیلی زود دچار فراموشی می‌شوند؛ اگر از سن جوانی به آن برسید هیچ‌گاه دچار فراموشی نخواهید شد. البته در کنار تغذیه باید کارهای فکری از قبیل: «جدول حل کردن، اگر به نویسندگی علاقه دارید گاهی بنویسید، مطالعه کردن و…» هم انجام دهید. ذهن بخش مهمی است که باید همیشه به آن توجه کنید. اگر دنبال ذهن قوی هستید مطلب زیر را از دست ندهید.

میگو

خواص میگو برای مغز از دوران بارداری بر روی جنین میتوان دید. خواص میگو برای مغز شامل سیستم عصبی و عملکردی مغز می باشد. اسید‌های آمینه که واحدهای سازنده پروتئین هستند چه ضروری چه غیر ضروری برای فعالیت‌های مغز بسیار مؤثر هستند. آن‌ها در سوخت و ساز مغز، تقویت تفکر و… نقش بسازایی دارند.

بادام

بادام برای هر دردی خاصیت دارد. پژوهشگران تحقیق کرده‌اند افرادی که در رژیم غذایی خود بادام را قرار می‌دهند؛ در مقابل با افرادی که کم‌تر مصرف می‌کنند مغزی جوان‌تری دارند.

بادام

روزانه مصرف یک عدد بادام برای تقویت حافظه و ذهن کافی است. سلنیوم در ساخت یک ماده شیمیایی در مغز به نام نوروترانسمیتر نقش مهمی ایفا می کند؛ با کمبود سلنیوم خطر جنون و ضعف افزایش می یابد. کمبود سلنیوم می تواند منجر به افسردگی، بی حوصلگی، اضطراب و پرخاشگری گردد.

مویز یا کشمش سیاه

کشمش سیاه حاوی آنتی اکسیدان های فراوانی است؛ که مصرف آن موجب تقویت حافظه می‌شود. روزانه حداقل 5 تا 15 عدد مویز دانه درشت را به گونه‌ای مصرف کنید که تمام قسمت‌های مویز از جمله هسته آن به صورت کامل جویده شود. علاوه بر تقویت حافظه مصرف مویز موجب حفظ سلامت سلول‌های عصبی هم می‌شود؛ در نتیجه افسردگی کاهش می‌یابد.

سمنو

سمنو از شیرۀ جوانه گندم و آرد پخته می شود. شیرینی موجود در سمنو از شکر به دست نمی آید، بلکه از شیرۀ جوانه گندم به دست می آید. سمنو چاق‌کننده، ضد ریزش مو و باعث تقویت حافظه می‌شود. دارای مواد مغذی زیادی است که ارزش غذایی آن را بالا می‌برد. این مواد مغذی برای سلامتی و رشد ضروری هستند.

کنجد

دانه‌های کوچکی که خستگی فکری را کاهش می‌دهند، انرژی‌زا بوده و به تقویت حافظه کمک می‌کنند. این دانه‌های معجزه‌آسا حاوی مواد معدنی مختلفی از جمله کلسیم، منیزیم، مس آهن،کروم، روی و … است. کنجد را به صورت روغن یا دانه مصرف کنید.

کرۀ بادام‌زمینی

خوراکی بسیار خوشمزه و مقوی است. اگر کودکان شما بد غذا هستند؛ این کره برای صبحانه خیلی مفید است.

کره بادام زمینی

کرۀ بادام‌زمینی از بادام‌زمینی درست می‌شود. باعث بهبود عملکرد مغز می‌شود. هم‌چنین ساعت‌ها شما را سرپا نگه می‌دارد. البته دقت داشته باشید که افزایش وزن هم به همراه دارد. در خوردن آن زیاده‌روی نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا